Lubo Kristek přebírá ocenění z rukou starosty Martina MalečkaSochař, malíř a performer Lubo Kristek byl poctěn oceněním Osobnost MČ Brno-sever za rok 2018 v oblasti kultury. Cenu udělila městská část, v níž se nachází Kristkův dům – monumentální obytná asambláž, ve kterou umělec po desítkách let toulek světem (Německo, USA, Španělsko, ...) v letech 2015–2017 přetvořil dům na ulici Tišnovská, kde prožil dětství.

Kristkova monumentální plastika Strom vědění (1981) – vyšší patra. <br />Gymnázium Ignaze Köglera, Landsberg am Lech, Německo. Kristkova monumentální díla se nacházejí většinou v Německu. Jeho názední oltářní malba Transcendentální kompozice mezi utrpením a nadějí (1977) pro kapli v Penzingu má rozměr 6 × 10 metrů. V roce 1981 vytvořil šestnáctimetrovou plastiku v architektuře Strom vědění pro Gymnázium Ignaze Köglera. Před Novým městským muzeem v Landsbergu zase od roku 1992 stojí Kristkova plastika Pomník pro pět smyslů (vytvořená v roce 1991).

Plastika Božská pomíjivost tónu v Podhradí nad DyjíV České republice již od roku 1994 přitahuje poutníky plastika Božská pomíjivost tónu – piano, které balancuje na špičce střechy Kristkova atelieru v Podhradí nad Dyjí.

Asambláže jsou oblíbeným výrazovým prostředkem Lubo Kristka již od počátků jeho tvorby. Části asambláží, které mají často zajímavou osobní historii, získávají v novém díle další identitu. Kristkovy asambláže jsou mnohdy kritické a poukazují na závislosti či chybné směřování společnosti. Dílo Vize – spalování Krista, které vytvořil již v letech 1964–1965, ještě před jeho emigrací do Německa, reflektuje roztékání víry v jeho tehdejší domovině. Kristkova Odhlučněná estetika luxusna z roku 1976 je pastí vytvořenou z mnoha malých pastiček.Kristkova monumentální plastika Strom vědění (1981) – nižší patra. <br />Gymnázium Ignaze Köglera, Landsberg am Lech, Německo.Návnadou je luxusní květina, která je sice drahá, ale nedýchá životem. Rámec asambláže je odhlučněný. Z pasti není úniku. V 80. letech Kristek tvořil i z průmyslového šrotu. Na italském pobřeží vytvořil v roce 1983 z toho, co vyplavilo moře asambláž Kristův ostnatý drát. Další z jeho kritických asambláží je interaktivní dílo Requiem za mobilní telefony, které vznikalo v letech 2007–2010 přímo v happeninzích v Česku, Rakousku, Německu a Polsku. Lubo Kristek tak obrátil pozornost na nebezpečí závislosti na moderních technologiích. Kristkův dům poukazuje na relativitu času i sisyfovského údělu a na nutnost obnovy vztahu mezi člověkem a přírodou.

Kristkův dům byl v roce 2018 uveden happeningem Sisyfiade aneb Balvan v čase.
Kristkův dům v happeningu Sisyfiade aneb Balvan v časeHappeningy jsou pro Kristka typické již od 70. let 20. století, kdy v německém Landsbergu založil tradici tzv. Kristkových nočních vernisáží. Od té doby mohli jeho happeningy zhlédnout diváci například v Německu, Rakousku, Turecku, Belgii, Polsku, ČR, Slovensku a v dalších zemích.

Za přínos v oblasti kultury byl Lubo Kristek oceněn městskou částí Brno-sever, která mu při předávání věnovala raritní kovový klarinet. Umělec uvedl, že dar zapracuje do schodištní asambláže Hudební sursum právě v Kristkově domě a ihned se zrodila myšlenka uspořádat den, kdy si veřejnost bude moci asambláž prohlédnout.

V časopisu Severník městské části vyšel na str. 6 portrét oceněného Lubo Kristka:

Severník 11/2019